Меню 15.04.2024 МЕНЮ 15.04.2024 СНІДАНОК: овочі припущені в сметанному соусі, суфле яєчне, каша молочна з ячмінної крупи з вершковим маслом, яблуко свіже ОБІД: суп болгарський, макарони відварені з овочами, кульки рибні, хліб цільнозерновий, сік ВЕЧЕРЯ: зрази картопляні з курячим м'ясом, соус з буряків, квасоля в томатному соусі, хліб ціфльнозерновий, каркаде РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ: січеники м'ясні, овочева паелья, фруктовий салат

Наш навчальний заклад
Новини
ПОЛОЖЕННЯ про внутрішню систему забезпечення якості освіти

 

План  роботи  робочої групи

з проведення, вивчення й комплексного самооцінювання

якості освітньої діяльності 

 

Зміст роботи

Термін виконання

Відпові-дальний

І засідання

1.

Ознайомлення робочої групи з методичними рекомендаціями з питань формування ВСЗЯО,  положенням  про ВСЗЯО, шкалою оцінювання якості освітнього процесу в ЗДО

04.09.

Керівник групи

2.

Затвердження робочої групи з питань вивчення й комплексного самооцінювання якості освітньої діяльності  

Керівник

ЗДО

ІІ засідання

1.

Про ознайомлення з критеріями, індикаторами оцінювання освітньої діяльності за напрямом оцінювання «Освітнє середовище ЗДО»

до 01.12.

 

2.

Про проведення навчання з членами робочих груп щодо визначення і аналізу відповідних компонентів ВСЗЯО

Члени робочих груп

3.

Про опрацювання методів збору інформації (спостереження, опитування, анкетування батьків, педагогічних працівників)

ІІІ засідання

1.

Про застосування педагогічними працівниками внутрішнього моніторингу для відстеження та коригування результатів здобувача дошкільної освіти, забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку

до 01.03.

Члени робочих груп

2 .

 Самооцінювання за напрямком оцінювання «Фахова діяльність педпрацівників»

Самооцінювання за напрямком «Управлінські процеси ЗДО»

ІV засідання

1.

Про підготовку звіту за результатами комплексного самооцінювання  

до 20.05.

Члени робочих груп

2.

Про узагальнення  результатів комплексного самооцінювання та визначення рівня освітньої діяльності ЗДО, досягнення та труднощі у формуванні внутрішньої системи.

 

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти

комунального закладу

«Дошкільний навчальний заклад № 31 Вінницької міської ради»

І. Загальні положення

1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти (далі - Положення) розроблено відповідно до вимог Закону України «Про освіту», стаття 41, Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених Наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71 (далі - МР ДСЯО).

1.2. Педагогічна рада як колегіальний орган управління закладу дошкільної освіти формує систему та затверджує процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності (Закон України  «Про дошкільну освіту», стаття 20).

1.3. Положення поширюється на всіх співробітників закладу дошкільної освіти, які здійснюють професійну діяльність у відповідності до трудових договорів, зокрема на працівників, які працюють за сумісництвом.

1.4. Термін дії даного Положення необмежений. Положення діє до затвердження нового.

1.5. Коригування змісту, зміни та доповнення до цього Положення вносяться керівником закладу дошкільної освіти за згодою педагогічної ради.

1.6. Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі - ВСЗЯО) забезпечує керівник закладу дошкільної освіти в межах наданих йому повноважень.

1.7. Критерії ефективності ВСЗЯО :

Ø розвиток дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб та набуття нею базових якостей особистості (та життєвого соціального досвіду);

Ø ефективність професійної діяльності педагогічних працівників;

Ø безпечність, доступність, комфортність, сприятливість умов для розвитку, виховання, навчання дітей та праці;

Ø дієвість та якість системи управління закладом дошкільної освіти.

1.8. Компоненти ВСЗЯО:

Ø стратегія (політика);

Ø організаційно-функціональна структура;

Ø процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності;

Ø умови якісної організації освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти (освітнє середовище);

Ø механізми оцінювання розвитку компетентності здобувачів освіти;

Ø механізми оцінювання професійної діяльності (компетентності) педагогічних працівників;

Ø системи та процеси управління закладом дошкільної освіти, зокрема інформаційні;

Ø  забезпечення академічної доброчесності.

1.9. У закладі дошкільної освіти використовуються Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх та управлінських процесів ЗДО (далі - ОКІ), визначеними МР-ДСЯО, які є додатком 1 до цього Положення. Відповідальним за проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів є керівник ЗДО.

1.10. Методами збору інформації є: опитування учасників освітнього процесу (анкетування, індивідуальне інтерв'ю, фокус-групове дослідження); спостереження (за освітнім середовищем, організацією життєдіяльності, проведенням навчальних занять); вивчення документації ЗДО.

1.11. Самооцінювання якості освітніх та управлінських процесів відбувається з використанням рівнів: перший (високий), другий (достатній), третій (вимагає покращення), четвертий (низький).

ІІ. Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти

2.1. Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі - Політика) визначає мету й завдання її впровадження та принципи, на яких вона будується.

2.2. Мета Політики ВСЗЯО: гарантування якості дошкільної освіти здобувачів та формування довіри суспільства до закладу дошкільної освіти.

2.3. Завдання Політики ВСЗЯО:

Ø сприяти оптимальному розвитку кожного вихованця, відповідно до його задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб (відповідність якості освіти вихованців Базовому компоненту дошкільної освіти);

Ø забезпечувати умови об'єктивного оцінювання професійної діяльності педагогів, їх безперервного професійного зростання та самореалізації;

Ø актуалізувати питання створення мотивуючого освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації; сприяння розвитку партнерських відносин усіх учасників освітнього процесу;

Ø розвивати інформаційні системи з метою максимального усунення ефекту неповноти і неточності інформації про якість освіти, як на етапі планування освітніх результатів, так і на етапі оцінки ефективності освітнього процесу; знаходити найоптимальніші чинники впливу на результативність освітнього процесу та впроваджувати їх у дію.

2.4. Принципи Політики ВСЗЯО:

Ø дитиноцентризм. Головний суб'єкт, на якого спрямована освітня діяльність закладу, - дитина;

Ø автономність. Самостійність у визначення стратегії і напрямів розвитку закладу, виборі форм і методів організації освітнього процесу, які відповідають нормативно-правовим документам, Базовому компоненту дошкільної освіти;

Ø системність. Усі компоненти та функції системи управління діяльністю закладом дошкільної освіти взаємопов'язані, що створює взаємозалежність між ними;

Ø цілісність. Єдність усіх видів освітніх впливів на здобувача дошкільної освіти, їх підпорядкованості головній меті освітньої діяльності, яка передбачає всебічний розвиток, виховання і соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання протягом життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності;

Ø вдосконалення. Потреба постійного вдосконалення освітнього процесу відповідно до зміни внутрішнього та зовнішнього середовища, аналізу даних та інформації про результативність освітньої діяльності;

Ø партнерство. Взаємодія учасників освітнього процесу, побудована на довірі та повазі, зацікавленості до суб'єктів освітнього процесу, відповідно до їх поточних та майбутніх потреб, готовності до конструктивної співпраці для досягнення високої якості освітнього процесу;

Ø відкритість і прозорість. Процедури системи забезпечення якості освітньої діяльності відкриті та зрозумілі для учасників освітнього процесу;

Ø гнучкість і адаптивність. Можливість відповідно до внутрішніх умов та зовнішніх впливів міняти методи управління якістю, отримувати зворотні зв'язки та різні комунікації;

Ø інноваційність. Здатність продукувати та впроваджувати нові, відсутні у практиці закладу ідеї, технології, методики, пов'язані із забезпеченням якості дошкільної освіти.

 

ІІІ. Організаційно-функціональна структура

внутрішньої системи  забезпечення якості освіти

3.1. Організаційно-функціональна структура ВСЗЯО - це суб'єкти, які здійснюють або включені у процеси оцінювання якості освіти та інтерпретації отриманих результатів: адміністрація закладу; тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, групи моніторингу); педагогічна рада.

3.1.1. Адміністрація закладу дошкільної освіти:

Ø формує блок локальних актів, що регулюють функціонування ВСЗЯО закладу дошкільної освіти і додатків до них, представляє їх на засіданні педагогічної ради, після схвалення педагогічною радою, керівник затверджує і контролює їх виконання;

Ø готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення ВСЗЯО у закладі дошкільної освіти, бере участь у заходах щодо змісту пропозицій;

Ø організовує проведення у закладі дошкільної освіти контрольно-оцінних процедур;

Ø забезпечує умови для підготовки педагогів закладу дошкільної освіти, батьків або інших законних представників дітей, громадських експертів до здійснення контрольно-оцінних процедур;

Ø організовує та здійснює систему моніторингу якості освіти: збір, обробку (аналіз), зберігання та надання інформації про стан і динаміку розвитку на рівні закладу дошкільної освіти;

Ø формує інформаційно-аналітичні матеріали за результатами оцінки якості освіти та надає інформацію про якість освіти на різні рівні системи управління (педагогічна рада, загальні збори колективу тощо);

Ø ухвалює управлінські рішення щодо розвитку якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих в процесі реалізації ВСЗЯО.

3.1.2. Тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, група моніторингу):

Ø розробляють або формують методики оцінки якості освіти за напрямами діяльності закладу дошкільної освіти: параметри, критерії та показники, методи та форми;

Ø беруть участь в експертизі динаміки розвитку вихованців та рівня професійної компетентності педагогів закладу дошкільної освіти;

Ø формують пропозиції для адміністрації з вироблення управлінських рішень за результатами внутрішньої оцінки якості освіти на рівні закладу дошкільної освіти.

3.1.3. Педагогічна рада:

Ø діє в межах повноважень, визначених нормативно-правовими актами;

Ø розглядає,  оцінює основні напрями  діяльності закладу дошкільної освіти;

Ø ухвалює рішення щодо питань функціонування закладу дошкільної освіти, оновлення змісту освіти в зв'язку з появою нових стандартів освіти;

Ø підвищення рівня професійних компетентностей педагогів через впровадження нових освітніх технологій;

Ø підвищення якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих у процесі оцінки якості.

 

ІV. Процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти

та освітньої діяльності

4.1. Процедурами ВСЗЯО є внутрішній контроль якості освітньої діяльності (далі- Контроль) та внутрішній моніторинг якості освіти (далі - Моніторинг), які дають змогу здійснювати систематичний аналіз якості організації освітнього процесу, його ресурсного забезпечення, результатів. Процедури ВСЗЯО спрямовані на:

Ø удосконалення освітнього процесу, спрямованого на розвиток компетентностей здобувачів освіти;

Ø формування системи методичного супроводу педагогічних працівників, яка сприяє підвищенню їхньої професійної кваліфікації й забезпеченню їх  академічної свободи;

Ø забезпечення й удосконалення необхі


Дата: 2023-10-11 16:39:32